31 October 2012

Coca-Cola + Big Mac = sant

Igår, efter att ha gjort reklam för jordärtskockan, gick jag och köpte en Big Mac-måltid med Coca-Cola åt mig själv, spände fast väskan på pakethållaren och cyklade hem. Potatisen hann bli mjuk, i övrigt var det en njutning från början till slut. Jag har en teori om hamburgare och läskedrycker; recepten är utarbetade så att de ska harmoniera med varandra på ett oemotståndligt sätt. Ett par gånger har jag tagit mjölk till burgaren och det var - milt uttryckt - en besvikelse.

Den som har sett filmen Sideways kanske minns scenen där vinkonnässören Miles sitter och deppar på ett hamburgerhak och smygdricker ur flaskan som varit kronjuvelen i hans vinsamling. Miles sorger och besvikelser till trots så kan man skönja lycksaligheten i hans ansikte då han äntligen får njuta innehållet i flaskan som sparats för en dag med stort D. Det enda jag kunde tänka på var: "Det hade varit godare med Cokis".

1 comment:

  1. Det finns åtskilliga hamburgerresatauranger runt omkring mig. Jag har besökt en för över ett år sedan. Cokis har jag inte druckit på flera år. Varför vet jag inte....

    PS. Det är oerhört irriterande med tecknen man skall ange för att visa att man inte är en robot. Ibland är dom så tydliga så man får skriva 2 ggr. Snart ger jag upp. Det är samma elände på andra bloggar. DS.

    ReplyDelete