29 October 2012

The Beast Within


För ett tag sedan märkte jag att min högra pektå såg underlig ut, den hade blivit bullig och ojämn. Då börjar man ju fundera. Så kom jag ihåg hur jag i somras i raseri sparkade till en ugnslucka som inte hölls fast. Trots träskon på foten så blev det lite blodsutgjutelse. Igår kunde jag slutligen plocka bort nageln som en mogen frukt från sin gren. 

Jag har i raseri söndrat saker förr och det brukar kännas bra efter den lilla eruptionen. Tills man ångrar sig; den där skräpkorgen jag hoppade sönder var ju riktigt fin och fjärrkontrollen till radion – nu när den är sönder så är det ju jobbigt att alltid lomma fram till apparaten för att ändra kanal och volym. Så får man stå sitt kast. 

3 comments:

  1. Skönt att få veta att en av systrarna i det här avseendet är värre än mig :)

    ReplyDelete
  2. Usch, det låter hemskt det där med nageln...

    ReplyDelete
  3. Ja, men till skillnad från papperskorgen och fjärrkontrollen så självreparerade nageln sig.

    ReplyDelete