24 October 2012

Förlåt magistern

I dagens The Guardian skriver bl.a. Englands undervisningsminister ett brev till en f.d. lärare där han ber om ursäkt för dåligt beteende, se här. Vem av oss har åtminstone inte ett sådant skelett i sin garderob? Här är mitt: 

Bäste magister Wistbacka, förlåt att jag i sjätte klass deltog i ett försök att förstöra en musiklektion. Jag minns inte vems idé det var att ett gäng av klassen skulle komma för sent och gå in en i taget smällande dörren så fönsterrutorna skakade. Jag skäms då jag tänker på det och önskar att det aldrig hade hänt. Vid ett annat tillfälle då du kom på min bästis och mig med att vara inne under rasten gjorde du klart för oss att vårt uppförande hade försämrats märkbart under sjätte klassen.  I högstadiet var jag klokare. Faktiskt.
Med ånger,
Hillevi Lasén

OK, nu är det din tur.

No comments:

Post a Comment