29 November 2012

Det här är ett gnällinlägg

Igår på hemvägen såg jag en dam som grälade på en vuxen man som cyklade på trottoaren. Sånt irriterar mig också men det såg ju bara komiskt ut då hon stod och vevade med armen och han lugnt cyklade vidare så jag beslöt att inte bli en världsförbättrare som gormar och hötter med näven ute bland folk. Jag dumpar gnället här i stället.
  • Hundägare: gå på rätt sida av vägen och vingla inte kors och tvärs. Kom ihåg att hunden ska väja för människor, inte tvärtom.
  • Vuxna cyklister: trottoaren är till för fotgängare, du ska cykla på vägkanten eller längs en cykelled.
  • Kollektivåkare: bilda kö, stå i kön och bete er inte som om en sittplats betyder liv eller död.
  • Folk som passerar en dörröppning: kom ihåg att någon kan vara dig hack i häl så låt inte dörren smälla fast.
Sen kunde jag säga nåt om motionärer med extremt prassliga prasseldräkter och gångstavar utan dämpande tassar, men man ska spara på gnället.

1 comment:

  1. Av gnällspiken ovan har jag lärt mig att man i huvudstaden står på högersida i rulltrappor så att de som har extremt bråttom skall ha möjlighet att rusa förbi. Det lärde hon mig med samma myndighet som hon använder ovan en gång då jag besökte storstaden :)

    Så får jag nog vara tacksam som bor långt borta från henne med min vovve. Mera yrbollar än vi två ute på promenad får man leta efter :) Men vi försöker anpassa oss till stadstrafik.

    Nog passerar man väl andra gångare så snabbt att man knappt hinner notera, än mindre förargas över deras prasslande och smällande :)

    ReplyDelete