16 September 2013

Cook's progress 3

Förutom söndagens frukost som tillagades och serverades av en god vän så var gårdagen ett bottennapp. Den dväljs där nere i dyn tillsammans med en incident som involverar en ny kamera kvarglömd i en bil. Jag har aldrig gjort en så urusel reseplan förut och reste precis hela dagen.

Jag har spenderat min sista cent på den här kursen men jag får valuta för pengarna. Förutom ett kursprogram som omfattar allt man kan drömma om i matväg så är maten de serverar underbar och jag har tolv veckor av detta framför mig. Dagens viktigaste läxa: det är i mullen som den riktigt goda och näringsrika födan får sin början. Råvaror som vuxit i utarmad jord kan inte bli delikatesser utan att de överarbetas.

Köket i huset jag delar med fyra andra mogna kvinnor och en kläpp.




No comments:

Post a Comment