22 October 2013

Down-to-earth and sea

Utterly utterly enjoyed the salty and robust cooking in demo today. Lovelies from the shore and from the patch to tickle your tastebuds and your funny-bone. Only downside was I got side-tracked and confused by all the excitement and did double duty after demo and didn't get to taste much apart from a few forlorn fruits de mer and a couple of mouthfuls of cake.

Nonetheless, I am very much looking forward to Thursday.

Skatter från stranden och täppan trollband under eftermiddagens demonstration. Jag blev så till mig så jag gjorde dubbeltjänst vid serveringen och missade smakbitarna förutom några bitar fruits de mer och ett par munsbitar kakor.

Hursomhelst, jag ser fram emot torsdagens session i köket.

Emer and fellow foragers
Emer med andra samlare

Mussles - Musslor
Periwinkles, cockles and limpet
Ätbar strandsnäcka, hjärtmussla och skålsnäcka
Oysters - Ostron
Sea urchins on kelp
Sjöborrar på kelp

Parsnip cake with dehydrated parsnip flakes
Palsternackskaka med torkade palsternacksflagor
"I don't know what happened there" said the baker
"Jag vet inte vad som hände där" sade bagaren
Carrot cake with dehydrated carrot flakes
Morotskaka med torkade morotsflagor

No comments:

Post a Comment