21 June 2013

Jag bor på landet

Nu bor jag på landet. För första gången i mitt halvlånga liv har jag en fast adress på landet. Det är ganska häftigt, tycker jag.

Efter allt packande, målande och flyttande var jag alldeles för utpumpad för att ens tänka midsommarfirande idag. Istället cyklade jag runt i nejden. Jag stannade vid begravningsplatsen, inte den vid kyrkan utan vid filialen som ligger stillsamt invid ett skogsbryn omgärdad av en tätvuxen granhäck. Där gick det bra att sitta på en bänk en stund. Vilsamt och tyst så när som på en skata som inte respekterade helgedomen.

Sedan cyklade jag till Åminne och åt en strandburgare med fransk potatis vid Strand Service. Hamburgaren var stor. Jag orkade inte äta upp, varken burgare eller franskisar. Nu är jag mätt och går till sängs i min röriga kammare.


No comments:

Post a Comment