7 April 2013

Aj!

Som medlem i träningsklubben LadyLine kan jag bäst beskrivas som periodare. Nu har jag dock gått in för att målmedvetet bygga upp lite styrka inför kockstudierna i höst. Eftersom det är så tråkigt att stå och rycka och slita i apparaterna i gymet så försökte jag i fredags på BodyPump.

Jag kom sist och orsakade försening eftersom jag fick ila runt och samla åt mig alla redskap som behövdes, samt få en snabbkurs i hur man säkrade vikterna vid stången. Den 1 timme långa lektionen gjorde mig varse om muskelgrupper jag inte visste att jag hade. Forfarande - två dagar efter träningen - smärtar det i armhålorna - armhålorna - trots att jag endast lyfte babyvikter.

På onsdag är det dags igen och då ska jag vara först på plats. För ett rum fullt av vältränade kvinnor som otåligt ser på då man fumlar med vikter, stänger och step-bräda kan få den mest härdade lärarinna ur balans.


No comments:

Post a Comment